Działania promocyjne – rolnictwo

0

Sezon żniw dobiegł końca, rolnicy podsumowali swe zbiory. Pora przyjrzeć się działaniom promocyjnym, po jakie sięgnęli w tym czasie nasi klienci, związani z rolnictwem. Firma Chempest wykorzystała możliwości, jakie dają media społecznościowe. Agromax postawił na bardziej tradycyjne metody.

Jak zachęcić Fanów do odwiedzenia firmowej strony na Facebooku? Jak zwiększyć rozpoznawalność marki, zasięg, zainteresowanie sprzedawanymi produktami? Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Rolnictwa Chempest SA przeprowadziło konkurs fotograficzny pt. „Lato na wsi”. Zabawa trwała miesiąc, od 8 sierpnia do 8 września.

Konkurs polegał na zamieszczeniu pod postem konkursowym zdjęć przedstawiających własną interpretację hasła „Lato na wsi”. Uczestnicy mogli przesyłać fotografie przyrody, zwierząt, maszyn, prac na polu, czyli wszystko co tylko kojarzyło się im z hasłem przewodnim zabawy.
Autorzy 3 najlepszych zdjęć otrzymali bony na zakupy w sieci sprzedaży Chempestu. Dodatkowo wyróżniona została również osoba, której zdjęcie zebrało największą liczbę polubień.

Jak wyglądała promocja konkursu? Pierwszym krokiem było stworzenie regulaminu konkursu, następnym publikacja postu z zapowiedzią konkursu oraz przygotowanie specjalnej grafiki informującej o akcji. Wykorzystana została także opcja płatnej reklamy, jaką daje FB. Jak się okazało, zabawa wzbudziła spore zainteresowanie. – Liczba zgłoszonych prac przerosła nasze oczekiwania: zgłoszono prawie 100 fotografii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z oddźwięku jaki konkurs wywołał wśród użytkowników Facebooka, nie tylko w branży rolniczej – komentuje Anna Barcewicz, z Działu Marketingu firmy Chempest S.A. Uczestnicy wykazali się wielką kreatywnością interpretacji tematu. Zdjęcia były różnorodne, bardzo ciekawe, a niektóre nawet zaskakujące. W akcji wzięło udział ponad 95 uczestników.

Przedsiębiorstwo Rolno-Przemysłowe Agromax wybrało bardziej standardowy sposób promocji. W tym roku firma obchodzi 25-lecie istnienia. Postanowiło pochwalić się tym podczas Dożynek Województwa Śląskiego, które odbyły się pod koniec sierpnia w Tworkowie (powiat raciborski) oraz na dożynkach miejskich w Raciborzu. W tym celu wykorzystało billboard o wymiarach 500x240cm, który został ustawiony obok miejsc, w których odbywały się imprezy.
Agromax jest zadowolony ze współpracy. Zlecone prace były wykonane na wysokim poziomie i znajdują uznanie u naszych kontrahentów. Wysoka marka została potwierdzona również przy organizacji ponad wojewódzkiej Konferencji naukowo – technicznej pn. Erozja wodna i metody zapobiegania jej skutków, gleb – mówi Bogusław Berka, prezes Przedsiębiorstwo Rolno-Przemysłowego Agromax.

Realizacją obydwu działań zajęła się agencja public relations, Adventure Media. W przypadku firmy Chempest agencja odpowiadała za całokształt kampanii, od koncepcji po przeprowadzenie konkursu. Produkcja billboardu jest efektem współpracy z firmą Jaśkowski.net.

***

Autor: Aneta Dulba, Adventure Media

Share.

About Author

Comments are closed.