Błonnik Gryczany na zdrowie!

0

Moda na zdrowe odżywianie trwa. Do listy wartościowych produktów śmiało możemy doliczyć błonnik gryczany. Produkt ten jest źródłem wielu cennych przeciwutleniaczy. Wysoka zawartość błonnika przy jednocześnie niskim poziomie węglowodanów, sprawia, ze z powodzeniem może być stosowanych w trakcie diet odchudzających lub przez osoby, które borykają się z problemem „leniwych jelit”.

Najcenniejsze wartości odżywcze znajdują się w łusce gryki i to właśnie z tej, zewnętrznej warstwy pozyskiwany jest błonnik gryczany, bogaty w rutynę i kwercetynę, a także składniki mineralne magnez, żelazo cynk, miedź, potas, fosfor i witaminy: B1, B2, B6

Ponadto spożywanie błonnika zapobiega wielu chorobom cywilizacyjnym, takim jak: choroby układu krążenia, cukrzycę typu 2 i choroby nowotworowe. Błonnik gryczany wiąże w przewodzie hamując wchłanianie tłuszczów, spowalnia także trawienie węglowodanów, regulując poziom glukozy we krwi.

Niezliczone zalety tego składnika sprawiają, że coraz chętniej jest wykorzystywany w przepisach kulinarnych.

Poniżej podajemy wam pomysły jak smacznie, szybko i zdrowo można wykorzystać błonnik gryczany w codziennej diecie.

 

Oczyszczający koktajl z błonnikiem gryczanym

Składniki:

– jeden banan
– garść szpinaku
– sok wyciśnięty z dwóch pomarańczy
– 150 ml wody
– 1 jabłko
– 1 łyżeczka oleju z orzecha włoskiego Look Food
– 1 łyżeczka chlorelli Look Food
– 1 łyżeczka Ekologicznego błonnika gryczanego Look Food (nagrodzonego znakiem „Doceń polskie” i tytułem TOP PRODUKT)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki miksujemy i przelewamy do szklanki. Koktajl najlepiej wypić bezpośrednio po przyrządzeniu.

Ciastka owsiane z błonnikiem gryczanym
 Składniki:
– 100 g płatków owsianych
– 1 jajko
– 40 g owoców suszonej żurawiny
– 1 łyżka Ekologicznego błonnika gryczanego Look Food (wyróżnionego znakiem „Doceń polskie” i tytułem TOP PRODUKT)
– 2 łyżki ksylitolu Look Food
– 2 łyżki bezglutenowej mąki ryżowej Look Food
– 3 płaskie łyżki ekologicznego oleju kokosowego Look Food

Przygotowanie:
Wszystkie składniki umieszczamy w misce i mieszamy przy pomocy łyżki lub miksera. Z powstałej masy lepimy kulki, następnie spłaszczamy je i układamy na formie wyłożonej papierem do pieczenia. Ciastka pieczemy przez 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C.

Share.

About Author

Comments are closed.