
Ci z nas, którzy pracują w realnym świecie, zetknęli się z modelem slow work. Jest to nowe zjawisko w świecie pracy, gdzie ludzie mają mniej harmonogramu i mniej pojęcia o tym, czego się od nich oczekuje. Może to często powodować, że czujemy się trochę pusto i nie znajdujemy w naszej pracy tego samego znaczenia, co wtedy, gdy mieliśmy więcej godzin. Może to również oznaczać, że nasi koledzy mogą czuć się rozczarowani nami.
Wolniejsi pracownicy mogą zaszkodzić morale kolegów
Posiadanie wolniejszych pracowników może negatywnie wpłynąć na morale zespołu. Chociaż istnieje wiele powodów, dla których ludzie pracują wolniej, powinieneś zrobić wszystko, aby zrozumieć, dlaczego tak się dzieje i pomóc im w poprawie. Możesz nie być w stanie zwiększyć ich obciążenia pracą, ale możesz zapewnić, że pracują na miarę swojego potencjału.
Jednym z pierwszych kroków, jakie możesz podjąć, aby pomóc swoim pracownikom, jest zaoferowanie im pracy, którą lubią. Jeśli zmagają się z nowym zadaniem, możesz chcieć dać im czas na pracę nad nim, zanim przejdą dalej. Musisz również dać im znać, kiedy oczekuje się od nich dostarczenia pracy. Jeśli czekają na pracę, która jest należna od innych członków zespołu, może to zmniejszyć ich produktywność – cytat ten jest efektem dociekań zespołu serwisu przepodroze.pl. Powinieneś również zaoferować im projekty, nad którymi lubią pracować. To również pomoże im zachować motywację.
Możesz również mieć pracowników, którzy pracują wolniej z powodu nudy lub wypalenia. Możesz dowiedzieć się o tych powodach pytając ich bezpośrednio. Możesz też zapytać ich podczas ogólnego spotkania. Najlepszym sposobem jest danie im możliwości powiedzenia Ci, co powstrzymuje ich od osiągania najlepszych wyników. Możesz również wykorzystać dane, które pokazują, jak wolno działają Twoi pracownicy, aby pomóc Ci znaleźć sposoby na poprawę ich wydajności. Możesz być zaskoczony, jak wielu pracowników ma trudności z nową technologią lub oprogramowaniem. Możesz również upewnić się, że obciążenie pracą jest wyrównane. Zapobiegnie to wypaleniu i pozwoli Ci wykorzystać wszelkie możliwości, które pojawią się na Twojej drodze.
Wreszcie, powinieneś dawać swoim pracownikom regularne informacje zwrotne. Pomoże im to w poprawie i pokaże, że dbasz o ich zdrowie psychiczne.
Nie rozumieją, czego się od nich oczekuje
Bez względu na to, czy pracujesz w sektorze usług, czy jesteś samozatrudniony, masz wiele korzyści z bycia pracownikiem. Jedną z nich jest szansa na nauczenie się czegoś o sobie w tym procesie. Wśród najcenniejszych lekcji jest nauka, że nie jesteś sam. Istnieje wiele osób, które są chętne do pomocy, jeśli pojawi się taka potrzeba. Posiadanie kolegi, który jest gotów włożyć kilka godzin dodatkowej pracy w twoim imieniu, pomoże ci również jak najlepiej wykorzystać wolny czas, który masz.
Na przykład, być może niedawno pozyskałeś nowego pracownika, który jest mistrzem we wszystkich dziedzinach. To nie jest zła rzecz, jeśli jesteś w stanie pracować z nimi, aby uzyskać je do prędkości. Jeśli jesteś w stanie to zrobić, będziesz w lepszej pozycji, aby dostarczyć na czas i spełnić potrzeby swoich klientów.
To nowy trend w świecie pracy
Podczas boomu w 2000 roku kilka osób było zainteresowanych zmniejszeniem liczby godzin pracy, ale gdy gospodarka się załamała, trudno było przedstawić argumenty za powolnością. Teraz pandemia koronawirusów i nagły wzrost wypalenia wśród pracowników biurowych mogły ożywić wezwanie do umiaru. Jednak wraz z ożywieniem gospodarki wezwanie do mniejszej ilości pracy może pozostać bez echa.
Slow Work to nowy trend w świecie pracy, a sondaże pokazują rosnącą chęć spędzania mniejszej ilości czasu na pracy. Nie pasuje to jednak do amerykańskiej kultury hustle, która nie bardzo pasuje do wezwania, by pracować mniej.